måndag 31 mars 2008

Sommartider hej hej!

Är det verkligen biologiskt riktigt att meckla med klockan två gånger per år? Vem har bestämt det här? Sommarbus och vinteride. Samma gäng som införde biltullarna? Nähä.  Min kropp tycker inte om att luras, varken åt det ena eller det andra hållet. Sov 4 timmar. Iväg till gymmet arla morgonkund och jag sa, "Nej jag fixar inte det här längre". Nu måste jag leva som jag lär och det innebär inte att jag ska vara 13 tim på jobbet för att kunna tillgodose kundens önskemål om att träna på sin fritid. Jag vill ha kunder som har obegränsad ekonomi till att boka mig 5 gånger i veckan. Allra helst mellan kl 10 och 16. Enbart:-)  Men så tänker jag på J, R, M, I, S, J, M, K, C och S som verkligen inte kan träna tiderna enligt ovan och så tänker jag  på hur otroligt roligt det är att köra just JRMISJMKCS, att följa med i framstegen, få höra hur det varit sen senast, jobbet, livet, kärleken och träningsvärken. Vilket privilegium. Och så tänker jag vidare att det är väl bara att harva på! Men att vrida klockan, det känns vridet, whatsoever!

1 kommentar:

Anonym sa...

Preeeeciiiiis ett sånt jobb vill jag med ha!
Och helgerna lediga. Förstås.. Och röda dagar.. Och sommarlov, påsklov, vinterlov, höstlov, sportlov och... Ja du fattar. Naturligtvis fullt betalt!
Undra om det är lönt att lägga in sin CV på nätet med de kraven? ;-)