tisdag 4 mars 2008

Städhälsa

Nu ska jag dammsuga. Det är så oerhört hälsosamt. Hamnar först under rubriken "fysisk aktivitet" och sen under "välmående". Jag älskar när den svarta rutan på den rutiga mattan är dammfri. Det sprider sig ett lugn i kroppen och en harmoni i hemmet. Hemskt?? Nej! Men det må vara ett miljöarv. När jag var liten fick jag kamma mattfransarna. Det kallar jag hemskt! Idag har jag inga som helst mattor med några som helst fransar. Mitt hem är fransfritt. Mina små inneboende förstår inte hur tacksamma de ska vara över det och kära mor, om uttrycket "Get a life" hade funnits och jag hade tordats hade jag sagt just det. Detta gäller : Hissen och rulltrappan är för handikappade. Friska ben går. Ja, men det visste ni väl!! Klart jag kommer använda det här utrymmet till att predika......................

Inga kommentarer: