söndag 23 mars 2008

Må-Bra-Listor

Jag är den kvinnliga motsvarigheten till High-Fidelity. Jag älskar listor. Listar allt. Ibland på papper. Mest inombords. Det är ett himla bra sätt att ha koll på sig själv. Att veta vad jag brinner för, vad jag är bra på, vad jag vill ha ut av livet. Jag listar alltifrån skumgodisar till män. Det finns en lista för bästa män olika kategorier, en lista med major-assholes (den är extremt kort, men har tyvärr tyngd :-)). Jag mår bra av 1 skratta med barnen 2 träna 3 skratta med vänner 4 läsa 5 gå på teater, bio  etc. Just där. Nummer 5. Ligger inte på priolistan som nummer 1. För på priolistan som nummer ett ligger just må-bralistans etta, tvåa är samma tvåa. Nu har jag dock förmånen att ha en fantastisk vän, som jobbar som just skådespelare, dansare, producent, journalist mm. En tjej som ger mig så mycket inspiration och glädje och utmaningar i tanken att det är alldeles, alldeles underbart att få finnas i hennes omkrets. Anledningen till att jag väljer att idag ta upp just den här tjejen och inte alla andra fantastiska kvinnor i mitt liv är att det finns en stor anledning att glädjas med henne idag. Jag hittade en så fin artikel om henne i dagens DN. Tack för att vi fick komma på genrepet, och hur jag kunde häva ur mig, då du frågade vad jag tyckte, att "det var helt fantastiskt att ni kunde leverera så bra, första erhm, hrm skjutet". Det är för mig fortfarande en gåta. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, ibland hoppar grodorna. Jag mår bra av att träna jag med, promenader i den här kylan går väl an, men ska det inte vara vårsol nu? Annki