tisdag 1 april 2008

Lureri

Åh nej. Jag tycker inte om att luras. Då är det bättre att bli lurad. Foppatoffeln i Metro var alldeles för osofistikerad. DN körde inglasad Hammarbybacke. Sthlm City hävdade att Avril Premiero på Skatteverket sagt att sms- och mejltrafiken ska beskattas. Tyckte nog Hammarbybacken var snyggaste skojet. Ett av mina favorit-X ringde och sa att han fått reda på att han har en son i Falun som han inte kände till och som idag är fyra år. Han var helt lost i pannkakan. Av alla s k skämten var det nog det skämtet jag hade svårast att ta som ett skämt i och med att det kändes så galet trovärdigt.  På kvällen ringde han tillbaka och sa att han kunde byta både mina vinterdäck och serva min mountainbike. Hrm! Kanon. Det är härligt att skratta. Härligast med någon eller några andra. Barn skrattar ca 400 ggr per dag finns det undersökningar som visar, vuxna ca 15 ggr. Vuxna skrattar idag ca 6 min per dag. Jag börjar nästan skratta när jag tänker på det. För T och jag får skrattanfall som varar i minst 6 minuter, per anfall. Sen blommar det där skrattanfallet upp igen, på natten, i bilen, någon dag senare, ett halvår senare, och så kan vi messa varandra och bara lämna ett ord, ett skratt-trigger-ord och så är vi igång igen. H frågade mig en kväll "Hur ska det bli när T flyttar hemifrån, vem ska du skratta med då"? Jag svarade "Dig, förstås". Då säger han "Men vi skrattar ju bara åt T". Men det är inte riktigt sant. För vi skrattade just då åt just det. En massa härlig energi finns det i skratten. Skulle jag ge ett kostråd så hävdar jag att skratt är så mycket bättre än Pauluns "minuskalorier" i form av senap och chilli. (Vad ÄR en minuskalori?) :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Eller när man sitter framför datorn.. =)