torsdag 6 mars 2008

LEdarolLEn

Äntligen superklar med den föreläsning jag ska hålla imorgon om ledarrollen. Att leda andra handlar ju givetvis om självkännedom, att ha visioner och passioner, vara orädd för att förlora ansiktet,  våga ta risker,  vara tydlig och effektiv i sitt sätt att kommunicera, mäta och ha koll på framsteg och resultat. Lite så :-) Det är svindlande häftigt att tänka att jag har instruerat över 10 000 klasser sen jag stod där första gången på Atalanta Girl´s Gym. Det var rosa heltäckningsmatta,  jag hade en trave kasettband med mig varje gång, och om jag inte minns fel studsade vi i skidhopp till Millas Mirakel och "Sommarregn..." - någonting.  Benen var täckta i hudfärgade tajts, dräkten hade string-i-rumpan och det obligatoriska bältet kramade midjan. Benvärmare? Givetvis. Matchande. Om jag får frågan vad som gör att jag håller på än idag blir svaret : Passion! (Samt givetvis också framgången i välbesökta klasser, återkommande gäster, starkare och gladare gäster....., men det är ju troligen en "baksida" av framsidan, som är just passionen).  Till alla mina kollegor, till de som jag inspirerat till att bli instruktörer, eller de jag själv utbildat, vill jag peppa med en egenhändigt hopkomponerad slogan : "Tyck om dig själv och tyck om vad du gör. Så blir du en alldeles fantastisk instruktör" :-) 

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha. Den e bra.