onsdag 26 mars 2008

BodPod

Nu har jag fått en rättmätig innehållsförteckning. Likt den nya ostbågen funderar jag på att trycka upp en t-shirt med info om att jag nu ökat i muskelmassa och har en hälsoglad fettprocent. För det är ju sådant som säljer idag. Har varit på Karlbergsvägen och suttit i Pauluns ägg. Så nu vet jag. Iförd underkläder (sportbh och trosor), badmössa och smyckeslös fick jag sitta i det klaustrofobiska ägget -(nä, det gick bra). Fick veta att jag ökat 1,7 kg i muskelmassa, sedan jag gjorde min senaste impedansmätning, för möjligen knappt ett år sedan. Mitt fokus ligger ju dock inte så mycket på det "kroppsliga", synliga-för-ögat-planet, utan mer prestation. Jag tycker det är viktigt att det känns "bra på milen".  En av mina livs-normer. Kommer ihåg när barnens far dragit och mina barn två dagar efteråt tyckte att "mamma, ska du inte dejta trä-Micke" (en otroligt avgudad träslöjdslärare). Jag skämtade; "Men jag måste ju veta hur snabb han är på milen". Min dotter knatar ned till skolan dagen därpå och säger: "Micke, mamma undrar hur snabb du är på milen?"!!!!!!!!???
(Han hälsade att han inte riktigt visste vad gällde milen, men att han var en jäkel på 60 meter). 

Inga kommentarer: