fredag 2 januari 2009

Andra januari 200nio


Soffläge. Tokvarma fötter, för det säger min granne med finska rötter, att det är viktigt, när näsan börjar rinna, halsen klia och kroppen tassar mellan varm och kall. Jag har inte tid/råd bli sjuk så här tidigt på året. Egentligen är det väldigt opassande vilken tid på året som helst. Mest i min position som enbent ekonomiförälder och att vikariefrågan är en riktig supernöt att knäcka när den situationen kommer upp. Det här året har annars börjat bra. Jag sa på min klass i dag att allt jag vill ha mycket av under året laddar jag in den första dagen på det nya året. Så stjärnorna vet. Vaknar utvilad. Spritfri kropp. Lyckliga barn (dock ej utvilade).
När solen står som högst tar jag karta och kompass och far till Albyskogarna. Har ritat in en litet för lång bana, men jag njuter av årets härligaste dag so far. Tar en latte i bilen hem, på McD. Hamnade, sen i soffan med T för en härlig chicflick. Well. Det finns gott om kärlek i livet den första januari. Jag skriver till min bästa vän att så här och så här har min dag varit och det här har jag inte haft, ibland är det ju värt att fira även negationer : inget inbrott, inga brutna ben/armar/käkar, inga hotfulla ord till mig eller barnen från deras far. Ja, alldeles underbart är det att det här året verkligen har börjat som det har gjort. Nu gäller det bara att hålla i.....

Inga kommentarer: