måndag 12 januari 2009

Par i influensa

Nu har vi par i influensa här hemma. Vad ger det? Jag får nässelutslag av något så mina fötter och händer är som om de sprungit genom en nässelblomstring mitt i en vindstilla sommardag. Kliar. Fick medicin mot det också. Men troligen är det medicin mot medicinen. Jag vill inte ha medicin. Jag vill ha en stor skummande Latte och en semla på Lisas bageri på Södermalm.
Sonen säger "måste vara i skolan på torsdag för då har vi ett jättestort projektjobb som kommer motsvara 70% av betygen i just det här ämnet, det här året". Jag suckar för mig själv. jag vill ju inte dra ned honom dit ner där jag befinner mig just nu. Men pyttsann. Jag hade känningar av att något inte stod rätt till redan på nyårsafton. Det har gått två veckor nu. Har han sin mors influensabacillusker så har han. Då är det ingen tredagarskonvalescens som gäller. Han behöver inte det här nu. Han behöver närvaro och en bra start på sista terminen i nian. Samma som jag behöver. En bra start på en ny träningstermin. Det är nu mina kunders tålamod prövas. Jag vet att de är friska och pigga och motiverade att köra i gång. Hoppas att deras motivation håller genom min frånvaro. Vore trist om de lämnade min segseglande skuta för att hoppa på någon annans friska fullriggare!

2 kommentarer:

Anonym sa...

visste jag var du bodde skulle jag klä mig i sanitetskläder (som på filmerna) o komma över med ett tråg fyllt med kaffelatte och en låda med semlor.

krya på dig stackars lilla sjukling
(tog du flunsaspruta eller inte? ska jag oroa mig som inte tog?)

ET sa...

Har smittat alla som kommit i min väg. Mindre bra skolstart för sonen, suck! Jag blir verkligen inte bättre. Börjar bli lite orolig för lunginflammation. En tjej som tränar för mig tog influensasprutan men hon blev sjuk i 8 veckor.....
Så jag vet inte. Jag har förstått att kulmen på det här eländet kommer i februari. I Mexiko överlever nog inga Ausssie-baciller.