söndag 4 januari 2009

Bra påbörjat - Hälften gjort


Idag skulle årets orienteringstävlingspremiär äga rum. Härliga Lida Friluftsgård. Istället för att gå ut i detta fantastiska vinterväder så är det soffläge. Bacillinvasion. Huvudet känns som en gigantisk heliumfylld luftballong som gärna vill lätta från axlarna. Halsen känns som om jag ätit åtta kilometer infekterad taggtråd och snuvapapper finns på max en armlängds avstånd. Det hade kunnat vänta någon vecka. Jag trivs med att få komma igång ordentligt med det som skas komma igång med. Hitta någon sorts flyt för att lättare kunna ta ett litet avbräck. Terminen startar. Men det är klart. Påbörjar jag min 57:e termin som instruktör ska jag väl klara en grop i vägen. Echinaceadroppar i vatten, grönt te med honung, varma fötter, en massa frukt. Det gäller att tro. Caffe Latte, After Eight, Pepsi Max. Som sagt. Det gäller bara att tro.

1 kommentar:

Anonym sa...

Krya på dig tjejen. Tror inte på After Eight men clementiner är ett bra val :-) Bara du är frisk tills på fredag, då ses vi. kramar g.