lördag 17 januari 2009

Vilse i P-annkakan


Om du verkligen verkligen vill leta efter din parkerade bil bland andra parkerade bilar då föreslår jag P-garaget vid Nacka Forum.
När bilen väl funnit mig och jag körde hem med den, så kom jag på att jag alltid, hemma, parkerar på samma plats bredvid stängslet. Det är där som den lilla taggiga busken sticker ut. Precis på passagerarsidan fram. Så alltid när T öppnar bildörren så besvärjer hon mig. Det här har hittills skett helt omedvetet. Idag parkerar jag lite för långt upp. Tittar snett bakåt. Jaha, där är busken:-) Jag backar ned någon meter. Även om hon inte är här just nu, så ser jag henne för mitt inre öga, öppna dörren, skjuta bort buskaget, skratta och sucka "mammmmmaaaaaaa"!! Jag ler i mitt hjärta och kliver ur bilen. Saknar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Annars är ju NK-husets sju våningar en favorit. Inte ens när de hade våningslappar fungerade det. :)

ET sa...

Inte ens då :-) .............