lördag 24 januari 2009

Rumpkontakt


"Har du kontakt?", frågar jag mina kunder och spänner blicken i dem. För det mesta bekräftar de med blicken innan de säger "Jaa". Det är ju viktigt att mentalt fokusera på den muskelgrupp som arbetar. Nummer ett handlar om att utföra rörelsen med god hållning, axlar upp/ned/bak/i-läge, revbensbågen ned, neutralsvank, lätt böjda knä-anspänning, sen fokus muskelgrupp, så tänk på den muskel som utför arbetet, så blir arbetet effektivare. Så gjorde jag igår. Jag fokuserade på lår och rumpa. Jag fokuserade så hårt att jag idag inte kan fokusera på något annat oavsett om jag vill eller ej. Det är i mitt fall antingen ett resultat av 1. över 3 veckors träningsfrånvaro, eller 2. mitt Globen muskelpass. Sen kan man kombinera de där två argumenten hur man vill. Men. Rumpkontakt fick jag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

och bilden passar in hurdå?

ET sa...

Men hallå, hon ju mer rumpkontakt än jag ever haft. Hur många squats eller utfall jag än gör så kommer jag inte komma i fatt in a million years......
(fast det kanske finns en genväg som stavas McD, värt ett försök?????!!!!!!!)

Anonym sa...

försökte hitta en bild att beskriva min kontakt med muskler såhär dagarna efter ditt pass

arnold hade för lite muckler på ryggen, axlar o skuldror för att matcha din kontakt

men jag hade tokigt jobbigt att bära hem matkassen igår förmiddag...
gott :-)