torsdag 29 januari 2009

Stämpelkort


Vid mitt första besök hos min fantastiska sjukgymnast, som värmer min hälsenor och mäter styrkan i peroneus kontinuerligt, får jag en remsa med en stämpel. Hon säger att jag ska stämpla i den när jag besöker henne och eventuella läkare. Jag tar emot den, skeptisk, då jag "aldrig" är sjuk, och tittar på den och tänker att den ser ut som den på Wayne´s coffee. 10 stämplar ger en gratiskaffe. Ibland glömmer jag bort plocka fram min remsa och hon påminner mig. Idag fick jag ett inplastat kort. Jag blev väldigt förvånad. Det är nästan som ett Vip-kort, går iofs inte före i kön, men betalar framöver inget inträde. Det är rätt fantastiskt. Det här är en följd av trasig muskulatur, envis influensa, byte av värdelös husläkare till oerhört symptisk husläkare, astmautredning och annat smått och gott som kan drabba oss människor. Jag funderar på att utnyttja det här plastkortet och boka tid för att pröva ut en hörapparat! Har förstått att det finns med ädelstenar på. Undrar om kortet gäller för sån´t?!

3 kommentarer:

Anonym sa...

o jag som trodde den 10:e hos sjukan gav en garanterad sjukdom eller nåt sånt... tråkigt, inget gratis "kaffe" där inte

ET sa...

Fick astmadiagnos. Det är väl inte heller fy skam.

ET sa...

Jag menar, vad är en kopp kaffe. Astma bär man med sig resten av livet. Kaffet rinner ju bara ut i kretsloppet igen. Vi ses ikväll.