söndag 4 januari 2009

Bräckliga Ben

Jag funderar på att starta en "Tara-träningsanläggning". Anpassat för 40+. Men den enda anledningen till att jag behöver tänka så är att det florerar, fortfarande, efter 20 år, så otroligt många myter kring gym och gym-miljön. På det sättet kan jag faktiskt förbanna Susanne Lanefelt, för även om det är hon som gick i bräschen när aerobicsen kom i början av 80-talet, är det också hon som fortfarande får min far att säga "Nä, dit skulle jag aldrig gå, sån´t där tjafs med string i rumpan". Vi är dock på väg. Träningsanläggningarna har varit där i många, många år. Alla, oavsett kön, vikt, längd, muskelmassa är där. Problemet är att de som inte är där, inte vet om det. Eller de som inte vet om det, är inte där. Sådan här läsning borde sätta fart på flera. Tjejer/brudar/kvinnor - det gäller att förebygga!

2 kommentarer:

Anonym sa...

mer hemskheter som "ni tjejer" bör tänka på

inte bara gamla drabbas

ET sa...

Läste samma sak. Det är rikigt ruggigt och vi har ännu inte börjat "skörda" de offren ännu. Vad kan jag göra? Jag har ju börjat bra med att ge min egen dotter bra värderingar och noll-nojja! "Folk" säger alltid att jag är i en "hysterisk" bransch, där det är så "viktfixerat och kroppsfixerat". Jag brukar svara med att jag, vi som tränar, aldrig sitter och gnäller om att jag "ska börja träna". Det är ju alltid de som inte tränar, som tjatar om att de borde eller måste....... Eller hur??????!!!!!!!!!! Men nu kom vi ifrån ämnet... :-) Jag ska tänka ut något. Något bra. :-) kram och vi ses snart