fredag 18 april 2008

Stellan har en ny kärlek!

Varför då?????????? Snälla söta Stellan. Det hade jag ingen aning om. Kanske går jag för sällan till frisören. Min nya frisör har iofs inga skvallertidningar. Måste byta. Jag kommer ihåg när mitt giftastliv var en kamp med känslan av att ro båten i land när man väl satt prinsen som efter kyssen blev en groda på brädan. När båten sen fick passagerare och ovädret smög sig på fick jag ro helt totally själv. Trots blåsor på händerna. Den som slapp ro hoppade i lite andra båtar här och där. Men jag slet. En dag läste jag om dig Stellan. Du berättade om alla dina sexhundraarton barn och 32 år med en och samma härliga Myfru. Journalisten frågade vad som krävs för att hålla ihop så länge.
Du svarade precis som alla andra som har funnit vägen till framgång "jag har bestämt mig". Någonstans är det lite småskönt att ha en cool förebildsrelation, eller kanske är det en illusionsförebildsrelation, spelar ingen roll eftersom det annars känns som att söka en nål i en myrstack, men det sket sig Stellan.  Fast jag vet ju själv att framsidan med baksidan är galet rolig. Som terrängående orienterare A till B ser jag ju dock en vinst av att gå i mål, hela tiden. Björn Ekblom sa en gång till mig "Det är skillnad på att bryta en tävling och på att ge upp". 
Charlie´s Marshall sa att "never take yourself off the course. Always make somebody else do it".  Nåja Stellan. Ibland kan jag gilla att piedestala människor eller händelser. Trots att jag vet. Bara för att det kan vara inspirerande. Nu får jag inspireras någon-annanstans. Allt gott, Stellan!

Inga kommentarer: