torsdag 10 april 2008

Härliga Svenska Brudar

John Blund sparkar mig i ögonlocken. Försöker kontra. Vilka dagar jag haft, vi haft, på Mallorca. Härliga svenska toppbrudar med glada Gry i spetsen. Kockförföraren Mattias, som vi alla trånade efter. Martin Stenmarck som fick palatset att gunga och skratten..... Ja, de tog aldrig slut. Vi tränade, vi åt och käkade och (blott jag) badade i havet. Beachvolleyboll. Palmashopping. Philips-tjejerna som hårstajlade. En massa vinprovning och vindrickande och chokladchoklad. Olivolja till allt. Till och med till chokladen. Svart salt ifrån whatevervulkan-det-nu-var. Mattiaaaaas!! Rumdelning med SkönaHelen.Prat i kvadrat med samma sköna dam och Lina och Sara. Så kul få ser er igen.  Radiohäxan lät spådomar stå som Magnoliagrodor i backen och kära söta "Jenny "från Skåne med 600 får. Du inspirerade mig. Nu ska jag köpa 2 118 undulater och bosätta mig på Mallorca. Kan man föda upp dem och leva på det? Cykla med grabbarna. Halva populationen där hade hjul istället för ben. 13 miljoner om året. Så många kommer vi. Att de står ut. Jag måste förbereda nu. Mobilen är snodd. Jobbigt. Imorgon frukostföreläsning i Kista. Så härligt. Kontraster gör mig levande. Tacktacktoktack, för att jag fick följa med och så glad är jag över att så många av er "kände av" våra tränings-pass, dagen efter och dagen efter det med. Det blev en hel del dagen efter för Mix Megapols kära lyssnerskor. En otrolig resa, ett fantastiskt minne att sätta in på det glada minneskontot. Tänk att det finns en så generös radiostation och så galet härliga svenska brudar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt det låter. Skönt att du är hemma igen. e

Anonym sa...

Jag förstår att resan var underbar. Hörde att det nu blir killarnas tur. Fotbollsresa till Barcelona. :-)
Bra pass idag. Extraladdat batteri?????
Trevlig helg. kram sanna