söndag 20 april 2008

Jag är kollega med UppfinnarJocke

För ca 15 år sedan blev jag granne med Eva. Hon är alldeles alldeles underbar. Jag städade väldigt mycket på den tiden och kom hem från semester i Italien med en designad sopborste. Leopartmönstrad. Den gjorde städningen så mycket roligare. Städhinken fick jag inte köpa för min dåvarande. Försökte få agenturen på den linjen, men leverantören sa "ta allt eller inget". Då blev det inget. Sen skissade jag på några disktrasor med text. Det skulle stå små glada tillrop och ordspråk som skulle göra livet lättare för en städtant. Ideen blev kvar i  bryålådan och det gick ca tio år och sen fanns ideen ute i handeln. Just det här påpekar alltid Eva. Det är så med ideer, det är lätt att ha dem, men de ska ju förverkligas också. Ord till handling. Min härliga kollega Anneli har gjort just det. Ord till handling. Så om du har problem i hallen kolla in denna genialiska lösning. 

Inga kommentarer: