måndag 14 april 2008

måndag-nåndag

Ibland skjuter jag upp saker. Till manjana. Oftast handlar det om telefonsamtal, städa förråden, byta däck, läkarbesök eller annat som i stort sett alltid bara berör mig och ingen annan. I veckan som gick träffade jag många tjejer som berättade hur de "tänkt" börja träna men blivit kvar i det där tänka-stadiet i många långa år. Det blir som när man säger att jag ska börja på "måndag", istället blir börja "nåndag". Själv har jag alltid börjat alla min träningsveckor en söndag. Ända sedan skostorlek 35  har det varit så. På söndag har jag ju haft tid att göra det jag vill göra. Springa långpass. När jag sedan har tittat i min träningsdagbok så har den alltid börjat med veckans längsta pass, dvs en stor procentuell del av veckans träning är redan avklarad och det jag påbörjar bra är ju "liksomnästan" redan gjort. Måndagar kräver ju oftast annat, vila efter långpasset, jobba, jobba över, plugga, köpa hem färskt bröd igen. Lite så. 

Inga kommentarer: