onsdag 16 april 2008

Äppel-päppel pirum parum

Jag vill åka till New York. Längtar dit. Älskar att det går att gå överallt, hit och dit och dit man ska. Jag har aldrig besökt Frihetsgudinnan. Det är för att jag ska ha en anledning att alltid åka tillbaka. Det finns något kvar. The New York Apple. Det är färgen i äpplet som visar hur nyttigt det är. Nyttigheterna är främsta centrerade till precis under skalet. Kallas för antioxidanter och det är vitaminets funktion. Den sida som smajlat mot solen har starkast färg och där sitter de flesta av godsakerna med äpplet. Således är det ju lite bättre ur antioxidanthänseende att äta ett par mindre äpplen än ett gigantisk jumboäpple. Antioxidanter är som en armé redo att fajtas de fria radikalerna. Dessa invaderar kroppen hur vi än gör. Andas, röker, stressar, solar mm. De bidrar till cellernas åldrande. Så ät mer äpple vänner, eller besök New York. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker ju mer om bananer. Idag gick jag en lång promenad i skogen. Det växte vitsippor över allt. Varmt i solen men kallt i skuggan. Jag har börjat planera för semestern. Jag hoppas bara att väntan inte blir alltför lång. kram rebecca