onsdag 20 augusti 2008

Tjejmat

Forskningsrapporter visar att kvinnor äter näringmässigt bättre än män. Färre svenska kvinnor än män lider av övervikt. Ändå "lider" kvinnor av mat, mer än vad män gör. Så galet märkligt. Jag kan få frågor från alltifrån hur man "bränner vadfett" till om det är för mycket att äta en skiva knäckebröd med två skivor tomater på till frukost, innan träning. Och det är inte män som ställer den frågan. Till skillnad från vad folk oftast tror så anser jag dock att fixeringen kring kropp, kost och (icke)träning är större hos kvinnor som inte tränar, än hos dem jag träffar på gymmet. Å andra sidan gör ju de tjejerna redan det som de icketränande tjejerna tjatar om att de borde göra. Tränar :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det som gör att det som är så lätt att gå upp under en semester är så svårt att gå ned när hösten kommer? På hösten vill man ju sitta i soffan och mysa ju. Kanske ta ett glas vin till maten. Närå, då ska man slita bort semesterkilona. kram e

Alexander Forselius sa...

Eftersom jag vill äta nyttigare men har svårt då jag gillar att äta "fel" som smakar så festligt, så kanske detta är ett bra sätt att lära sig äta nyttigare - om det är för att jag vill vara tjej och associera det nyttiga med det feminina.