fredag 15 augusti 2008

banansocker

Hade ett gäng bananer på jobbet som hade klätt sig i svagt leopardmönster så jag gick ut bland våra medlemmar för att bjuda på dessa. En kille skakade på huvudet och såg misstroende ut : "Nej, tack", sa han, "en banan är som att äta en sockerbit"!!!!???
Hjälp, tänkte jag. Det är lite halvgalet illa om folk, som ser ut som han och troligen har en viss cred i det han säger kring kosten för "vanligt" folk i hans omgivning, sprider budskapet att frukt är som att äta sockerbitar. Å andra sidan läste jag på en typisk tjejwebbsida idag, att vi kan äta hur mycket frukt och grönsaker som helst utan att gå upp i vikt. Det är ju inte heller sant. Äter jag 30 bananer går jag sakta med säkert upp i vikt. Äter jag 25 håller jag mig troligen där jag är idag. Fast det blir ju en vissa obalans vad gäller behovet av näringsänmen...

Imorgon har jag OL-premiär. Det är så det känns. Smygpremiären i onsdags gick åt fanders. Jag fick lov att ha skärmen inom typ en arms avstånd för att se den i buskagen. Kändes som om någon hade kastat en tunna vatten i ansiktet på mig som jag försökte blinka bort hela tiden. Så i ögonfyllan och villan påbörjade jag löpningen ut från femte mot den sjunde kontrollen.... den sjätte föll inte inom "linsavståndet". När jag gjorde den upptäckten fick jag brottas med mig själv att inte bryta tävlingen. Utan bara helt enkelt acceptera att jag vid hemkomst skulle få lov att läsa resultatlistan ifrån slutet för att hitta min egen tid och placering. Det funkar ju iofs det med.

Inga kommentarer: