måndag 18 augusti 2008

Beundrar...


....Sanna Kallur som stod där i TV och bara stod ut med kommentatorns urdumma frågor. Vad är det som gör att vissa människor och somliga journalister har så svårt att känna att där, alldeles just där, passerades gränsen för vad som faktiskt är ett mänskligt beteende. Kanske skulle några av poängen på jounalisthögskolan tas i ämnena etik och moral eller helt enkelt empati.
Beundrar också sonen som slocknat i soffan efter en första skoldag och nu stretar på i motvind mot sin egen kroppsklocka, som fortfarande står inställd på 15 som wakeupcall. Beundrar Friida som är yngst någonsin att springa Helsinkii marathon. Dessutom på en tid under 5 timmar. Idag kom jag själv på hur det känns när jag springer i terrängen just nu. Som om jag brottas. Jag brottas med naturen och det kostar massor av kraft att hoppa över stockar, stampa genom sankmarker, slajda utför stup och boxas med granar med den teknik jag har just nu. Ju fler rundor jag går mot skogen, desto mindre energi kommer min löpstil att kosta. Jag som alltid sett mig som en skogshuldra. Den tiden är förbi. Vill ha den åter!!!!

Inga kommentarer: