torsdag 28 augusti 2008

Lager 157 hjärtar Hälleforsnäs

Kanske är det generna, kanske är det miljön som gjort att jag älskar att träna. För när det inte finns så mycket att välja på där man växer upp, väljer man det som finns. Och där jag fanns fanns det skog runt varje husknut och också fina kartor. Nästgårds Fula Flen ligger Hålan Hälleforsnäs. Där fanns eller finns min familj, vänner, skolan, bruket, bandyn och orienteringen. Jag kom att älska allt och alla utom möjligen bruket. Nu är det dags att skaka liv i känslorna. Lager 157 har sått ett frö till måhända en blomstrande avkastning i brukets gamla lokaler. Mina systrar har både varit där. Den ena säger att "det är väl bra, men kossorna blir nervösa av all trafik". Den andra säger "att jag shoppade litegrann, men mest stod jag och pratade med en massa folk, men bilarna åker helt plötsligt i skytteltrafik här utanför". Det var invigningsdagen det. Hoppas det håller i sig.

Inga kommentarer: