lördag 23 augusti 2008

Linsbyte


Idag var det linsbyte inför starten i D40 i Brunna, Kungsängen. En starkare. Kanske såg jag lite bättre på kartan, men det vägdes upp av att avståndbedömningen blev om möjligt ännu sämre än förra helgen. Vid infarten till tredje kontrollen kikade jag upp på höjden och kände "Yes, där sitter den", jag kämpar mig upp och ser hur "skärmen" rör sig. Det var en dam ifrån en grannklub som iklädd röd och vit tröja blev som en hallucination där ute i bushen. Jag skrattade när jag sprang fram till henne och sa "jag trodde du var skärmen". Hon såg förvånat på mig. Den satt en bit bort! Kodsiffra 60. Det är tungt för ovana ben att kuta över hyggen. Det är tungt för nybörjarlinsbärare att både se kurvbild på kartan och i skogen. Men jag är efter. Ohjälpligt efter. Perfekt syn skulle inte hjälpa mig i det här läget. När jag skulle ut från TC till P gick jag fel. "Har du flyttat parkeringen", frågade jag en funktionär som satt uppe på vägen för att guida trafiken så inte de inkommande spurtarna blev påkörda. Han skakade bara på huvudet. Jag fick traska hela omvägen. Där var parkeringen. Men var stod bilen. (Snälla Tulsa, kom hem). Jag gick rad upp och rad ner. Att komma in på en parkering på morgonen är en sak. Att komma tillbaka när parkeringen fyllts på är en annan. Jag förstår inte hur jag ska göra. Den här problematiken har hängt med mig sen jag fick mitt eget lilla körkort och min egen lilla bil som jag skulle parkera på en egen liten plats. Det är en ganska jobbig defekt att leva med.

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha, vad hände med idén om att fästa en ballong på bilen?

Rosi.. sa...

Du får sätta dit en såndär röd vimpel på bilen, som man har på barncyklar :)
Jag har sån hemsk träningsvärk! Chippen bara skrattar... Men det var kul! Kanske att jag kan komma nån gång till, men skolan börjar imorgon så det blir lite mer tight om tid. Kram!

ET sa...

Tack själv, Rosi. Precis - vimpel får det bli. Härligt med träningsvärk. Så kul att du kunde komma. Välkommen tillbaka, massor. kram