söndag 17 augusti 2008

Midnattslopp och helghopp

Stod med sonen vid starten för Midnattsloppet igår. 1 500 startande barn och cirka 20 000 startande vuxna. Höll på att få med mig en liten pojke hem vars pappa missat honom i målgången. Men det var i stort sett den enda incidenten. Allt bara flöt. Vilket arrangemang och vilket engagemang av alla frivilliga funktionärer. Sonen var sur som ättika "mamma, det är faktiskt sista helgen innan skolan börjar". "Ja", replikerade jag. Bara. Vete f---an vad som hände med ögonen på Gustavsbergs tävling idag. Det var så suddigt så jag trodde jag hade 3D-glasögon på mig. Då kändes det inte så bra att läsa kartan. Det är ju vad orientering handlar om. Kartläsning. Så om man inte läser kartan hamnar man där man troligen inte vill vara. Det gjorde jag. Utanför kartan. Då hade jag två val: Bryta ihop och springa vidare eller bryta och springa hem. Jag valde vidare. Tänkte när jag stämplade vid femte att nu börjar jag om härifrån. 7 kontroller kvar. Gick kanon! Nu är det great, greater, phelps, det heter. Och snart är det svensk-Sanna som plöjer hinder. Härlig helg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej E.
Godt at høre at du er kommet igang med OL igen. Men næste gang må du bede om et større kort :)
Håber du har det godt.
Hold dig lækker :)
Henrik

ET sa...

Åh, tack min danske prins. Större kort ska jag bede om. Allt är godt. Hold dig stark :-) kram e