tisdag 12 augusti 2008

Linsträning pågår

Idag har jag hejat på folk jag inte borde ha hejat på och inte hejat på dem jag borde ha hejat på. Allt detta beror på att jag har en långdistanslins och en tempolins i respektive öga. Alla blir som dimmiga små murvlisar. Men nu har jag ett par dagar på mig till helgens orienteringsnydebut. Kanske hinner hjärnan synka det hela till dess. Kollade in startlistan. D40. Där var det idel massa storstjärnor anmälda. Somliga har knappt lämnat landslagstruppen bakom sig. Så är det inom orienteringen. Många hemmahörande i D35 fortsätter ändå att härja i D21Elit, sen kommer den gräns, runt 40 då de vill tävla i sin egen ålderskategori igen. Vilket gör att det blir hård konkurrens bland 40plussarna Precis som i samhället i stort. Den åldersfixeringen tar jag med en nypa salt. Som orienterare är jag helt befriad från ålderskriser. Som 28-åring ville jag bli 35 och få slippa D21 och tävla i D35. Nu har jag varit borta i ett par skadetyngda år, så visst skulle det sitta skönt om jag hade min 45-årsdag här i höst. Men det har jag tyvärr inte...

1 kommentar:

Anonym sa...

Toka :-) /cecilia