söndag 3 augusti 2008

Extremt jettelaggad

Nu sover vi in på eftermiddagarna i mitt lilla hem. Igår vaknade jag, tog en regnig långtur och vips var klockan åtta på kvällen. Hur ska jag fixa det här inför arbetsveckan som kommer? Drömmer om öknen och vaknar svettig. Jag har bevittnat världens toppultralöpare i Badwater. Det är för mig obegripligt hur de kan springa 216 km i 50-60 gradig hetta. När de sista tappra tog sig upp emot Mount Whitney Portal när jag morgonjoggade, fick jag ståpäls. Då hade de kämpat på i över två dygn. Min beundran är oändlig. Tvåan Akos Konya trippade in 29 sek efter segraren Jorge Pacheco som hade tiden 23 timmar och tjugo minuter. Loppet hade 80 startande och det var enbart sju av dessa som inte fullföljde hela loppet. Arthur Rose från Santa Rosa i Ca, genomförde loppet på 39.46.53. Den tiden gav honom en 30 plats. Arthur är 66 år. Bland de 14 första i resultatlistan hittar jag 8 kvinnor. Applåder girls. Jag är så imponerad och så inspirerad. Ska nog ta en liten löprunda nu.............. :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen hem. Du är efterlängtad. :-) Sats är inte alls detsamma utan dig. e

Anonym sa...

Instämmer med föregående talare. kram /Katrine