lördag 16 augusti 2008

bra på det du gör

Det är så det fungerar. Du blir bra på det du gör. Idag är jag bra på att städa, "sitta i båten", lägga upp program till mina kunder...lite så. Vill jag vara bra på karta och kompass. Behöver jag göra just det. Springa i skogen med karta och kompass. Har haft OL-premiär idag. Gick jämt , långsamt och utan några direkta bommar. Hamnade på 11 plats av 26 anmälda. Känns inte sådär jättepeppande precis. Men face it. Verkligare än så kan det inte bli. Så om jag vill ha kul i skogen, måste jag träna i skogen. Våga springa i skogen utan att tro att jag ska bryta alla benen i kroppen. Orientera snabbare. Ta snabbare beslut. Vänja mig vid linserna. Helt enkelt lite mer engagemang och jävlar anamma. Det är vad som saknas. Imorgon är det dags igen.

Inga kommentarer: