tisdag 21 oktober 2008

Vetskap


Jag tycker om att "veta". Så här långt har jag kvar att cykla. Så här långt har jag kvar att springa. Så här många dagar till jul. Ibland går det så himla fort att jag inte hinner med att ha den typen av koll. Det gör inget det heller. MEN vad gäller saker man längtar efter, då är det skönt med nedräkning. Långlillebror och jag hade jag inget riktigt datum på när vår tredje part skulle komma hem. Det var liksom kanske jul, nästa sommar, torsdag, fredag, lördag, söndag, måndag, nåndag................ ända tills det blev tisdag. I kväll! En sån himla glad överraskning. I kylskåpet finns lite sånt hon gillar. Lägenheten (mitt plan) doftar citron och sen får H ansvara för dofterna en trappa ned. Men det ska bli så himla härligt! Jag längtar brutalt och när hon frågade "Har du några klasser jag kan gå på"? Då höll jag på att spricka av glädjerus. En massa sånt ska det bli. Förutom, för hennes del, kompishäng o krogsväng så blir det gladträning, pratlatte, softabio.
Välkommen hem.

Inga kommentarer: