söndag 12 oktober 2008

s(k)öndag

Har haft en underbar dag. Gjort saker jag älskar. Sprungit i Tyresta (hela parkeringen var full med bilar. Jag tänkte ; alla promenerar, bara jag springer. Märkligt!). Drack en mcD-latte. Köpte tidningen. Åkte till gymmet och tränade lite styrketräning (jag vet - kors i taket). Duschade, bastade. Solen hängde som en saftig, mumsig apelsin i luften och kastade strålar över oss alla.
Dottern messade att Lucca hade 25 grader varmt. Vad härligt! Att hon messade :-) Jag är så glad att jag kan göra som jag vill. Bara äga en hel dag. Det känns fortfarande konstigt på något vis. Efter alla dessa hemmaår med barnen och den icke-relation, very past tense, jag levde i, att huxflux kunna bestämma över en söndag. En skön , härlig söndag. (Och till han som frågade sa jag, "jag är inte omöjlig, jag blir omöjlig", konsekvensanalys. Förlåt! Men jag tänker inte satsa något som jag inte är beredd att förlora, som en skön härlig söndag). Sen eftermiddag bestod av chick-snack. Det är också härligt!

Inga kommentarer: