fredag 17 oktober 2008

Globenmuskler


Kom till ett fullt Globen idag:-) Det var kölista och mitt hjärta säger: släpp in alla som vill, jag kan dela med mig av scenen.
Hade lådan med kortsidan fram. Värmde upp. Jobbade med grenslehopp, landa lätt på lådan kom ned med böjda knän 8, + 8 squats x3. Sen gjorde vi squats med hantelpress (typ en cleen and press), 8 hö, 8 vä, 8 squats x 3. Utfallssteg med bakre benet på lådan, hö, vä 8+8x3. Benen klara. Sen lade jag in Burpees (tvekade pga antalet men det gick bra). Några avstod burpees och jag fick fråga "vad är det som gör att ni väljer att inte göra dem"? Lite så :-). Sen körde vi hammercurl 8 st, + axel flies 8 st x3. Därefter framåtlyft 8 st + bröstryggs flies 8 st x 3. Vi hakade på med rotatorn, hö alt vä 7+7x3 (för musikens skull). Det blev sedan bicepscurls, vs tricepspress ovanför huvudet, en hantel i vardera hand. Följt av koncentrerad biceps curl, två hantlar i en hand, samma för tricepspressen. Vi tog ur det sista ur biceps med hjälp av snodden. Två fötter, två händer-curls, olika rytmer. Avslut för biceps koncentrerad curl m snodd 12 st per arm. Innan vi lade bort snodden körde vi bröstrygg igen, men pressposition, med snodden.
Armhävningar, 8x3. Microvila emellan, 4 takter vila, 4 takter till position. Jag vet att man inte kan kalla det vila, sorry! Sen körde vi plankan i form av "plocka porslinstallrikar från sida till sida". De blev dagens "nyhet" för klassen. "Tallrikarna" bestod av 2,5 kg viktplatta. Som vanligt blev det grundlig mage. Raka, sneda, dynamiska, statiska. Dagens klass avslutades med stretch utan musik. Får då jobba med att vara tyst. Misslyckas! :-) Det här är troligen det starkaste gäng jag tränat. Åker jag runt och vickar och vill ha samma upplägg får jag ganska ofta "skala bort" litegrann. Det finns en träningsglädje och jävlar-anamma i salen varenda fredag. Förra veckan satt vi i "båten" i tre minuter och som sista magövning körde vi 200 criss-cross. Det är så härligt att bli så inspirerad som instruktör att se att alla verkligen ger vad de har. Efter klassen fick jag kila till apoteket. Det kändes redan när jag vaknade som om hjärnan och ögonen satt nere på näsan. Allergi mot svampsporer, sa hon i vita rocken, återkommer varje höst runt 25-manna. Yttrar sig som vilken annan allergi som helst, snuvig och andfådd och hostar som en galning på löpturerna, ivarjefall om jag tar i, dessutom galet irriterade ögon. Gick därifrån med en påse "mirakulpiller". Har funderat över hur Gud tänkte när han kastade pollenallergi och nu-ruttnar-naturen allergi på den som har sina högsäsonger just under vår och höst. Borde fråga!

2 kommentarer:

Anonym sa...

shit .. blev anfådd o trött igen bara av att läsa allt vi gjorde idag

bra o annorlunda pass o du känner ju mig, dumhuvet som inte gör som du säger utan kör på för hårt iaf

väntar mig en dag antingen i sängen eller på golvet beroende på hur långt jag tar mig

TACK! älskar detta

ET sa...

Äsch, eftersom du fixade det kan du ju inte ha kört på för hårt! :-) Jag är på väg ut i skogen. Tror det blir Tyresta eller kanske Rudan (det var länge sen). Jag är så himla glad att du kommer på mina klasser. Du är en stjärna!