torsdag 2 oktober 2008

lokal-sinne

Var på en ny anläggning idag och jag kan inte fatta hur jag kan gå vilse i gymmet! Först hittade jag inte träningssalen, sen hittade jag inte tillbaka till omklädningsrummet. Under klassen sa jag att jag hade varit i "Spanien och ätit glass". Varpå en kund replikerade "Men du skulle ju till Italien". Då säger jag "Ja, men jag har så dassigt lokalsinne!". Alltså. Ibland får jag t o m fråga mig själv "Hur tänkte du nu?". Fast de skrattade gott och ett skratt involverar fler muskler än en bicepscurl.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, mamma skäms, har du inte ens koll på var din dotter bor? ;) Jag ska se om jag kan köpa en dvdskiva på esselunga och bränna alla bilder från helgen på den till er. Så kan jag antingen posta eller vänta tills vi ses igen. puss

ET sa...

Jag har en gen-defekt. Det kan inte förklaras på något annat sätt. :-) Men det vägs upp av att jag har bra koll med karta och kompass. Kallas balans. Det känns märkligt idag. Det är mycket som händer runt omkring mig, men jag saknar så otroligt mycket att prata med dig och ventilera och vrida och vända........ du har "liksomtyp" samma mikrovågor i hjärnan som jag :-) PS den där gendefekten hoppar alltid över 18 generationer och kan aldrig gå från mor till dotter.