onsdag 22 oktober 2008

kartkontakt

Inte en enda hjärncell sysselsatte sig med kartläsning idag på Luffarligans tävling vid Älta IP. Jag var nog mest upptagen med att vara lycklig över att ha henne hemma igen. "Är du min tvilling", frågade hon i bilen när jag började sjunga på den sång som hon själv sjöng på i sitt vackra huvud. Vi har tillbringat dagen tillsammans. Min blev en ledig dag. Började med en härlig skogstur i höstsol bland dansande löv, blöta sankmarker och hyggesbråten. Hon tog en varm kopp te efter promenad i väntan på mig. Vi duschade och bytte om ihop. Sen fick hon fixa naglarna hos proffs och vi tog med hämtmat till oss alla. Följdes av "Vicky Christina Barcelona", Vi satt på andra raden Filmstaden Sickla, med varma popcorn i knäet. Underbar film. Nu börjar kvällen krypa på oss på allvar. Tänk att en vanlig vardag kan kännas så oförskämt härlig och ledig. Idag finns det mycket kärlek, mina två underbara.

Inga kommentarer: