måndag 27 oktober 2008

Korv från falun


Nu trasslar peroneus och tractus läbbigt mycket, så jag känner att löppassen passar jag. Väljer att tävla istället. Så idag blev den en spinning blue. Imorgon är det natt-tävling. Onsdag träningstävling. Torsdag en blå igen kanske. Fredag ev vila. Lördag tokladda inför söndagens långdistans OL. Härligt att bestämma redan på måndag hur bra veckan ska bli. Den här bruden som är "inneboende" här igen. (Hon åkte som blondie och kom hem som brunettan...........). Hon hade gjort raggmunk och lingonsylt tills jag kom hem efter jobbet och träningen. (Hon åker snart igen... vill inte tänka på det). Hur gör man raggmunk? Undrar om äpplet kan kastas flera mil från päronträdet? För min farmor var ju trots allt husmor på Harpsund och hon lagade mat till alltifrån Palme och hans föregångare, till ryska magnater och Björn Borg even, så något kanske har flagnat av och skuttat över två generationer för pappa kunde bara steka falukorv. Men han gjorde det snitsigt. Ibland skar han runda fina. ibland skar han långa feta, eller långa smala. Tror fasen han fick till tärningar någon gång också.

4 kommentarer:

Anonym sa...

va? Ska Du inte ha din klass på fredag lunch?

Anonym sa...

Hej sötis!!! Vi hinner ju knappt träffas nuförtiden.. Trist tycker jag.. Måste ordna så att jag kan komma på muskel nån fredag, har ju lyckats jobba när ditt pass är på senare tid. Du måste uppdatera mig när du kommer in på jobbet, vill ju veta allt som händer såklart. Kan tänka att det är lite tyst därhemma nu när Tulsa far iväg igen. GRATTIS till att du vann tävligen, du är BÄST!!!
Tycker det är tråkigt att du inte kommer hänga med på kryssningen i helgen, du skulle behöva komma iväg och få titta på lite ögongodis och dansa natten lång :)

Puss och energi kramar från mig till dig goding min :)

www.linnisaksson.blogg.se

Anonym sa...

Linn söta, jag kommer aldrig känna att det är OK för medelålderns kvinnor att åka Finlandsbåt. Ska tävla söndag. :-) Jag passar bättre i skogen. Förstå mig på en finlandsbåt, luktar på vinkorken och ramlar in nånstans med A "typ", så förutsägbart. :-). Vill jättegärna se dig på fredagarna och alla andra dagar i veckan med.

ET sa...

Dessutom. Jo, ska ha min klass fredag. Jag skiljer ju på egen träning och jobb, vilket då blir "din träning".
Så miss/mr anonym. Vi ses fredag kl 12.