söndag 28 december 2008

tålamodstryt


Nu ligger tålamodsnerverna utanpå. Blir galen på dammsugaren som slutar dammsuga trots att jag bytt påse och jag köpte värstingen för jag älskar att det blir fint när jag dammsuger och sugkapaciteten ska vara ENORM. När den inte är det blir jag enormt irriterad. Sen har jag tålamodstryt på Happy Care, för när jag köpte en IPod till min son skulle jag ta "trygghetsförsäkringen" på den enligt Elgiganten och kiss my rompa för när det väl händer något med den och den inte går att sätta på så får vi ingen ersättning och den är inte ens ett år!! Blir galen. Varför i hela hela det-där-stället-där-det-brinner
ska jag då teckna en försäkring om den inte gäller och ger den utlovade tryggheten? Dessutom till ca 25 procent av varans pris.
Nästa lack of tålamod är att de har gripit min inbrottstjuv, fast han var ju inte själv, de var flera, och jag fick åtta dagar på mig fr o m några dagar innan julafton (posten tog tid på sig och så ser jag att den tiden går ut just idag) att skriva ned det jag vill ha sagt och tycker i ett brev som sen det där råäcklet ska läsa och vad ska hända då? Jag vet ju var han bor. Jag vet var hela hans släkt har sina brevlådor. Dessutom har han tydligen fler misshandelsmål på halsen än vad han har inbrott och båda listorna är ändock oändligt tunga och långa. Men snälla, ge mig tillbaka mina saker. Mina smycken. Mina jeans. Min dator. Mina klockor och solglasögon. Barnens playstation, alla spel, filmer, skivor och DVD´s. Listan där är lika lång som den bana jag sprang idag. Ohjälpligt efter, men 4.e tjej. Jag vann dock klassen "Nybörjarlinser". Det tog mig 40 minuter att få dem på plats och i morse stod jag där framför spegeln och kände mig nöjd och tänkte : "Shit, vilket tåladmod jag har". Men även jag har ett tak och just nu står jag där med min stängda fontanell i takåsarna och kvider. Ska bota det med sömn.

Inga kommentarer: