fredag 26 december 2008

God fortsättningsbön

God fortsättning och en massa kärlek till alla jag älskar och alla som behöver det.....

Tack för härlig julmat, fina paket och att T kom helskinnad hem. Trots att planet var sent, hon missade transfern i London och de slarvat bort hennes bagage och att inte barnens far hade vett ge dem mer julklapp än ett maskinskrivet brev med elakheter. Trots det har vi faktiskt haft en alldeles alldeles härlig jul och jag blir som vanligt religiös när jag tänker på den värme som finns i att umgås med människor jag älskar, trivs med och känner mig fullkomligt avslappnad med. Den lycka jag känner när jag ger mig ut i skogen, när solen hänger som en skinande diamant på himmelen, när snön ligger som skir chiffong över landskapet och jag följer harens tassar på Sörmlandsleden och hela skogen säger absolut ingenting annat än meditativ tystnad...... 95 min kärlek.

Det finns ju liksom inget som är viktigare. Men också. Jo. Tack för att min far och barnens morfar fick grötmandeln. Han har stort att önska. Jag hoppas det här är året när önskan slår in. Och jag hoppas att han önskade sig det han behöver idag och inte att "hans barn mår bra". Vi klarar oss alltid.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Starka och vackra Elisabet, han som sa när han gick att "Du är galen", han menade galet stark. Det tror jag du förstår. Det var ljudliga diskussioner efteråt i omklädningsrummet och de som inte vet hur det är att träna för dig, de fik ju veta det idag. God fortsättning på dig själv och ta hand om dig och barnen. /g

Anonym sa...

En slump att jag hamnade här. Kul. Jag frågade vad en Muskel är för nånting. De svarade: ungefär som en bodytoning. Det kändes ju tryggt och bra för mig. Men det var så långt ifrån vad jag trodde att det skulle vara. Men det var dessutom tuffare än jag kunnat föreställa mig och roligare än någon bodytoning jag någonsin besökt. Stort tack för din klass idag. Anna