tisdag 2 december 2008

Plusstol


Förstår att man nu kan boka sig en "plusstol" när man vill avnjuta en film på Sergel. Det kostar extra. Men bara 20 kronor. Vilket motsvarar ungefär en 20-grammare helnöt. Men inte i biokassan. Där får man en 100-grammare för det priset. Vad är då syftet med denna bredare och bekvämare (?) stol? Jag vet inte. Kanske vill man locka dem som flyger första klass? Eller kanske är det för dem som inte får plats i en vanlig stol. Så de då lägger 20 kronor extra på stolen istället för den där 100-grammaren. Eller kanske är den för folk som har bacillskräck och helst inte vill sitta bredvid någon som nyser. Och vem kom på idén? Själv såg jag "Couscous" häromdagen. Mitt på dagen. Aj, vilken lyx. Men då jobbade jag iofs både innan och efter. Biosalongen bestod av tre bänkrader, och i hörnet stod faktiskt en "plusstol", nu när jag tänker efter. Den stod där som en generös fåtölj i hörnet av ett vardagsrum, med en läslampa intill. Jag inbillade mig att den stått där sedan urminnes tider ifall att Ingemar Bergman skulle droppa in. Det kändes som en sån. Förresten. Vad hände med Slimane efter det att filmen slutat? Kände mig orolig när jag gick därifrån. (Hoppas han klarade sig).

3 kommentarer:

Anonym sa...

lyxstol med rätten att få somna... faran med en skönare stol på bio är väl att man somnar i den

i mexiko är stolarna otrolig mysiga att sitta i, flexande ryggstöd, stor mugghållare, lite bredare så man kan flytta runt lite, pluffsiga i skinn samt att man har redigt med benutrymme vilket passar oss som är över 180cm. o detta är STANDARD!

chokladen är för viktig för att man ska spendera slanten på en skönare stol

Cizzi sa...

Lite lyx är aldrig fel att unna sig =)

ET sa...

Så sant Robert och Cizzi. Nästa gång. Då ska jag välja samma salong. Oavsett film. Sen ska jag sätta mig där i den bekväma fåtöljen i hörnet med en 200-grammare och så sitter jag där och hoppas att ingen säger nåt! Lyxa lite. PS. Du vet jag är 165.5 Robbie.