torsdag 18 december 2008

Egendiagnos

Hela hälkappan känns som om den rasar mot jordens dragningskraft och jag har varken bärighet eller är smärtfri. Aj. Det gör ont.
Då har jag googlat igen. Massor av svar att hitta och givetvis bland en massa medlöpare jag har. En kille hade t o m fotat sin fot och ringat in med en stor röd cirkel var smärtan sitter. "Trodde det var min fot", som en tjej skrev. Så skriver jag med "Det är min fot". Tibialis posterior dysfunktion. Precis. Där satt den. Det var den jag trodde. Den ligger i närheten av där doktorn skar upp mig i 30 centimeters långa ärr som 18-åring. Compartment syndrome, eller som vi slarvigt säger "benhinneinflammation". Då ska jag gå och få det konstaterat nästa gång jag besöker sjukgymnasten. Kan plussas ihop med min gamla plantar fasciit, spökande hälsena, sönderbouncade framfot, trasiga peroneus. Jag ligger nu på smärtskala 7, eftersom det gör ont bara jag sitter still. Om jag får säga "fan" i min egen blogg är det just det jag säger. Att axeln är arg efter en bodypump med oidentifierbara vikter, dvs nära noll, måste helt bero på den okristliga tiden kl 06.45.

2 kommentarer:

Anonym sa...

men du är ju vältränad för din ålder ;-)

ET sa...

Precis. Ju äldre jag blir så har jag ju märkt att jag blir mer vältränad-för-min-ålder. Ska odla det som varumärke:-). För sen ska jag bli ansiktet utåt för knep-och-knåp-byta-kulor-och-leder-med-varandra. Imorgon 12.