söndag 28 december 2008

skratta i hemmet

Hon är hemma igen.
Så här.
Jag har kört en spinning 55 min på förmiddagen och funderar lite senare på dagen över vad jag ätit egentligen. Så jag säger "Alltså, vad har jag ätit idag?". Sen svarar jag mig själv, och hon lyssnar "Jag tror bara jag ätit två lussekatter och två latte". (Jag vet att man inte äter latte, men det här är rent "talspråk"). Hon tittar på mig och lyssnar fortfarande. Jag tänker en stund och sen kommer det "Nej visst ja, jag drack en cola också". Då kommer blicken-och-tystnaden, som alltid föregår explosionen. Skrattexplosionen. Den som känns som den ska pågå ända in i nästa år. Det är då jag känner att hon är hemma igen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nja, du sa att du inte ätit så bra idag, bara två lussebullar och en latte och sen nej jusste en cola light också :)

ET sa...

men hallå det blir ju lika kul och samma sak, en latte eller två latte, Big deal som mcd säger. :-).....

Anonym sa...

det var ju poäng på att du inte ätit så bra ideg, nej jusste en cola också :P

ET sa...

Absolut, Du har rätt. Det BLIR roligare så :-) men vi skrattar ju sällan åt poänger och det är ju det som är poängen med våra skratt, internnischat.