torsdag 11 december 2008

snart slut


Det nya året kommer med en rasande hastighet. Jag tyckte nyss vi höll på att reda ut hur det nya milleniumet skulle firas. Det var prat om att hyra Globen och andra spektakulära platser på jordklotet för att fira med megamånga nära och kära. Jag minns inte vad vi gjorde. Någon globfest var det dock inte. Efter förrförra nyårsnattens inbrott i lägenheten har jag svårt att lämna hemmet obevakat. Med barn på stan vill jag alltid vara nykter och nära bilen för taxibilarna är ju redan uppbokade. Det är lite lustigt hur det svänger. När jag var liten var det givetvis familjen som gällde vid högtider och annat firande. Sen valde jag kompisar. Efter det kom det pojkvänner. Följdes av egen familj. Barnens tonårstid har jag mest upplevt att jag vill ta det så lugnt som möljigt. För att vara redo för akututryckning. När jag inte behöver nattvaka för barnen kommer nog partykänslan tillbaka och när jag är pensjo då vill jag stå på en fjälltopp och skåla in det nya året. Fast vad är det som blir nytt egentlinge. Förutom möjligen inköpet av en årskalender. För mig har alltid brytpunkten mellan sommar och höst varit det nya. Det är då lusten att lära och göra nya saker anmäler sig. Inte mitt i grådaskiga eller smällkalla vintern.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

vi firade hemma hos jonsons. pappa och anders och alla andra vuxna män rökte cigarr på balkongen efter att vi tittat på fyverkerierna. jag hade en fotvid ballongkjol i metallic och en vit tröja med fjädrar i en båtringning samt vid slutet av trekvartsärmarna. en vit fjäderväska matchade. riemans var där, egerots likaså, med flera, med flera. jag ville aldrig åka hem. du hade rött och svart hår och en klänning med hår på som fortfarande hänger i garderoben. det var nio år sedan. jag var tio, skulle fylla elva. puss

ET sa...

Just ja. Borde ha varit blond:-) (Söta fina, kommer ihåg hur jag köpte alla dina kläder.....).