söndag 14 december 2008

Skinklopp

Det är Mozart som skrivit musiken till "Blinka lilla stjärna". Det visste inte jag. Men nu vet jag. Hade jag vetat hade jag tagit hem skinkan i årets Skinklopp. Jag var snabbast över mållinjen. Det räknades inte. Jag var rätt tacksam för det, för om det hade räknast hade jag fått lov att arrangera nästa års skinklopp och det är en himla massa jobb. Det kan vänta tills mina har skaffat egna elräkningar. Kul var det ivarjefall. Upp och ned för varenda bergsparti bakom Brotorp. Igår var det "firmafest". Varje gång det är "firmafest" är jag så glad att jag inte jobbar på Riksskatteverket, för jag kan inte bara tänka mig att det är lika kul där. Sen blir givetvis generationsgapet större för varje decennium jag är kvar och går på de här festerna. Sanningarna haglar som spön i backen, och igår kände mig uppumpad som en heliumballong när jag fick gå under epitet arbetsplatsens egen Madonna. Vad som tillkom det epitet behåller jag för mig själv. Smickrande och lockande. Valde dock hemgång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Söta du! Du skriver så vackert till mig. Jag blir verkligen tacksam när jag läser dina ord. Vad härligt att du vann tävlingen. GRATTIS!!!
Vi ses imorgon underbara bettan :)

// Linnsan

Anonym sa...

Hahahaha jag skrattar fortfarande när jag tänker på det du berättade imorse när du var på jobbet!

Härligt att få kunna vara Madonna för en kväll. Vilken ära ta åt dig och njut :)

Pöss :)

//Linnsan