fredag 7 november 2008

T9

Min mobil ligger på mobilsjukhus för lagning. Lånar dotterns. Hennes T9 innehåller en del märkligheter. Så varje gång som jag skickar iväg ett mess med slutstatus mvh /e, så står det mvg /e. Jag hinner aldrig se det i tid, eftersom jag oftast inte ser tillräckligt bra att läsa på displayen och ej heller korr.läser pga tidsbesparing, eller är sittandes i bilen (ska inte messa där, jag vet). Att mvg kommer i tågordningen före mvh betyder ju att hon använt mvg i större utsträckning än mvh och det stämmer ju. "Hej mamma, fick mvg på xxx-provet, puss". Så har det ju sett ut under hela hennes skolgång. Ett annat roligt mess drog jag iväg till en vän som fått flygcertifikat. Det skulle stå "har örnen landat". Men det blev "har ormen landat". Så onekligen har min dotter messat fler ormar än örnar. Men det är ju märkligt eftersom f och d-kommunikationen inte existerar just nu. Och pojkvänsmässigt är hon bra på att välja örnar. (Tack gode gud, för det). Idag har vi skrattat precis hela dagen, åt absolut konstigaste konstigheter. Under dagens "lucka" sprang jag en runda vid Hellas. Min kära dotter tog en promenad. Sen fikade vi. Där ute finns allt ifrån rågkusar med ägg och kaviar till skaldjurssoppa med saffran. På borden står generösa lyktor med tända ljus, och det känns som om man äger hela världen när man snor ett par timmar en helt vanlig vardag för att göra sånt som man helt enkelt bara mår tokbra av.

1 kommentar:

Anonym sa...

jävligt tungt och lika jävla bra idag som alltid. kommer ha träningsvärk hela hegen. lycka till på tävlingen. kram /g