söndag 2 november 2008

köpa saker med sladdar



"Åh, shit, vad söt, en sån här vill jag ha"!
"Men vi har ju redan en, det är väl lite onödigt?"
"Nääää, för vi har ingen sån här som gör Musse Pigg-mönster, förstå vad mycket roligare att äta, bara fatta"
"Ja, ja, men jag tycker det är lite onödigt".

Vi lämnar hyllan med Musse Pigg-våffel/smörgåsjärn.

"Nä, jag vill ha, jag vill verkligen ha, och vi kan göra mackor och våfflor och fatta vad glada vi blir varje gång"
"Men vi har ju redan en Musse Pigg-form att steka ägg i"
"Ja det har vi och du vet ju hur glada ÄR vi inte när vi äter Musse Pigg-ägg".
"Åh (suck), men köp en då, mamma".

Ibland funderar jag över det där bevingade uttrycket "mamma-till-sin-mamma".
Men jag kompenserade henne genom att hon fick köpa en knallgrön mixer till sina smoothies. Och när vi dukade upp på kvällen med varma mackor med Musse Pigg-mönster och varm choklad med vispgrädde, då kände jag att jo, man bli så sjukt mycket gladare av att äta något med Musse Pigg på........... oändligt mycket :-)

Inga kommentarer: