onsdag 5 november 2008

O ba´ma


Jag vill också ha en president i vårt land som håller storsvulstiga tal om vårt land och dess befolkning. Jag vill också att mina ögon ska tåras och att håret på armarna ska stå i givakt när någon högt däruppe berättar om hur fantastiska vi är och vilket fantastiskt land vi lever i. Landet där allt är möjligt. Jag vill att någon ska skrika ut, med eldig trovärdig stämma att "Ja, Vi Kan". Sen ska fyrverkerierna smälla över huvudet och min son ska känna att det är galet mycket värt att plugga för "Ja, Vi Kan." Och då kan han bli precis vad han vill. Jobb och bostad kommer som ett brev på posten för "Ja, Vi Kan". Hoppas vi snabbt får se att det här valet var ett Bra Val!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Elisabeth! Kom med på nästa kickoff så ska du få se att du åtminstone jobbar på ett företag som gör precis just såhär! Kram kram /Camilla

ET sa...

Haha, ja vad härligt! Då kan vi skalla "Kent Orrgren for president"!

Anonym sa...

Hej sötis!!!

Du har blivit utmanad av mig att skriva 7 saker om dig själv som vi inte vet.

Gå in och se på linnisaksson.blogg.se

PUSS :)

Anonym sa...

7 saker vi inte visste om ET:
a. hon e egentligen 25 o T e hennes syrra
b. hon finns här för att vi andra ska känna att det är möjligt att bli lika vältränade
c. hon har inga andra träningspass än med oss på globen, alla andra pass är för tidsfördriv
d. hon har glasögon bara för syns skull (hon ser egentligen grymt bra)
e. hon vet att vi andra är bättre tränade än vi tror, men hon säger inget för hon vet att vi inte kommer att ta i lika mkt annars
f. hennes frosseri i choklad är egentligen hennes ultimata motivation till träning - för oss
g. fick hon som hon ville hade vi allihopa ett muskel pass varje dag, varje lunch med henne

stämmer det?
tack för i fredags, känns idag lördag kan jag säga, bävar inför söndag =)
men vill man bli fin får man lida pin
kram /R

ET sa...

Haha Goding, jag vet att jag är "genomskinlig", men sååå genomskinlig....alla rätt... Globen fredag kl 12, ligger etta på min topplista över "Klasser jag verkligen älskar", samt etta på min topplista över "Var finns Sats bästa och trevligaste kunder". Yepp!!