onsdag 12 november 2008

Mila-Mitt-I-Natten

Åkte till Enebyberg med laddad pannlampa och glasögon 1,5. Fick byta grupp från pöbel till dameliten, för det sa damerna åt mig. "Annars kommer ju gubbarna springa omkull dig till start", sa de. Vi drog iväg. Jag drog vänster, alla andra höger. Det var dumt. Att inte göra som alla andra. Efter halva sträckan fick jag stanna och torka glasögonen. En gång. Två gånger. Tre gånger. Många gånger. Sen såg jag inte en enda tjej på hela tiden, förrän jag sprang om en Tullingetjej på väg till näst sista. När jag kom i mål såg jag dem allihop igen. Där stod de nydushade och nära nysminkade inne i Damernas Omklädningsrum. :-) I starten stod jag bredvid söta Sanna ifrån Skarpnäck. Hon hade en superläcker pannlampa. Den sken och sprakade som en gnistrande majbrasa i Vårflodsparken och jag funderade över om jag ska köpa upp mig. Å andra sidan matchar ett fisgult sken, både mina ögon och min orienterarstatus just nu........

Inga kommentarer: