söndag 30 november 2008

bjutiful

"Hej bjutiful", sa han på Skäll-macken när jag var inne och köpte tidningen. Fattar väl jag också att han inte tycker att jag är vacker. Men jag ser att han blir glad när jag kommer. Det handlar om att när han säger "hur mår du?". Svarar jag "hur mår du"? Också. Så jag vet att han skadat sig i enduro och nu önskar komma igång med träningen igen. Så nu kan jag fråga "Hur går träningen?". När jag tankar. I videobutiken studsar jag in och han säger "Heeeeeej, hur maar Tolsa?". Och när Tulsa ramlar in säger han "Heeeej, hur maar mamma?". Vi älskar det. Jag älskar det. Och så vet jag att han är hyfsat nygift, har en liten och tycker om att rida. När barnen brukar fråga "pratar du med alla"? Är svaret givetvis nej, men jag säger "Ja, det är bara för att om ni ramlar runt fulla på stan ska de veta att ni är mina och skicka hem er till mig". "Ofta", säger sonen då. Dottern snörper mest på munnen och flinar. Själv är jag rätt nöjd med att då jag tankar eller köper tidningen få höra att jag är beautiful.

3 kommentarer:

Anonym sa...

var är självförtroendet som du har på klasserna? klart du e snygg, vafaan :-)
du e blondin vilket kanske inte är min smak men ... kom igen nu!
hade jag inte min eldiga mexikanska mörka kärlek hade man kanske kunnat tänka sig att göra en markoolio ;-)

ET sa...

Men man kan väl ha bra självkänsla och självförtroende utan att vara snygg..... hallå.... jag är ju stark i båten, icke att förväxlas med yta :-) Efter den där girlandutnämningen i fredags borde enMarkoolio ligga högt på listan.....

Anonym sa...

Jag kunde knappt gå på hela helgen. Attkliva in och ur i bilen var en plåga, fick lov att ta tag i dörren och dra med armarna. vad gör du med mig? :-) Men nu har jag väl inte så många timmar kvar hoppas jag.:-) Nej, du vet att jag är så glad få ha dig. Ses på FB och på SATS.