söndag 9 november 2008

seven secrets

Så har Linn utmanat mig, i sju saker som ni inte vet om mig. Förutom att Roberto el Mexicano hade helt rätt i ett tidigare inlägg så ska jag kanske kasta korten på bordet. Jag vill ju skriva om mitt livs hångel, men det vore ju osnyggt, så det får vara mitt allra alldeles egna "sak-jag-behåller" :-).

1. Jag heter egentligen Lisabet

2. Min biologiska far ställda mig, som bebis, i en korg utanför vårcdentralen och jag hamnade på barnhem

3. Jag har stått över en blind date med Matt Dillon (ångra!:-))

4. Jag har fortfarande kvar terränglöpningsrekordet för årskurs 1-6, både för killar och tjejer i min hemstad.

5. Jag sade nej till att följa med "Magnum PI" hem när jag var ute och festade på Hawaii.

6. Jag har aldrig sett en Bond-film

7. Jag är (var?) Sveriges enda kvinna som har "hoppat" i från ett hopptorn sittande i en kajak

Listan kan göras lång och längre. Och den ska göras lång och längre. Så kom tillbaka när jag är 80! Bättre blir det.

Blev firad i dag på Far´s dag. Det är alldeles fantastiskt härligt. Fått present och pasta med kyckling och champinjonsås. Efterätt, en smaskig bakad bit med ljumna blåbär. Fem stjärnor i Guide Micheline. Lika många stjärnor som mina barn har i mitt hjärta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra sötis då vet jag lite mer :) fast jag vet nog lite mer smarrigheter, det blir ju en hel del smask när vi träffas men dom behåller jag för mig själv! Vad längesedan vi träffades och pratade ut! Måste göra det snart, men jag antar att vi ses imorgon! PUSS

linnisaksson.blogg.se

Anonym sa...

Självklart ses vi imorgon. Börjar morgonen med mr nice guy och har sen klass. På eftermiddagen kommer nästa mr nice guy :-). Vad härligt att bara träna najsa människor!! Well, längtar efter ett cykelblåvick också Södra Station 18. ses kram puss