fredag 20 februari 2009

Välkommen sol




Idag får jag sova tills jag vaknar. Inget alarm. Sätter på vattenkokaren och inser vad som skiljer den här morgonen från andra morgnar. Solen fullständigt vräker sig in genom mitt köksfönster. Termometern som ligger i the bull´s eye står på 7 grader plus-plus. Jag kan riktigt se framför mig hur isarna på stigarna i skogen luckras upp och rinner undan. Snart porlar det i bäckarna igen. Jag älskar skogens ljud när vintern spricker. Sankmarkerna blir dyngsura och tunga då isskorpan inte bär längre och jag funderar varje gång hur det kommer sig att jag inte drar på mig våtsockorna när jag vet hur tårna blir som små isbitar. Men jag glömmer från år till år. Ska jag fira genom att ta på mig träskorna idag? Jag tror det. Solchanser för helgen? Har den nu kämpat sig hit så kommer den stanna till jobbet är utfört och nästa vinter kommer. Så tror jag.

Dagens inlägg på www.primavi.se / Hälsoblogg

Inga kommentarer: