lördag 21 februari 2009

Fredag i rutan





Rutor. Ibland är livet inrutat. Schematiskt och planerat. Vardag som helg, dag som kväll. Jag behövde rut-fri ikväll. Obokat. Men lite ruta blev det. Lite kik i rutan. Började med Let´s Dance. Gick inte så bra. Har inte ro att se sådana program. Det jag hann se dock var Niclas Wahlgrens magrutor. Han såg väldigt nöjd ut att få visa upp dem i TV-rutan även om det gjordes snabbt. Så jag valde att se en film i min ruta. Den handlade om kärleken till familjen. Den scen jag minns mest är när mannen sitter i bilen och ser sin familj genom fönster-rutan. Den tid han tyckte livet var väl jobbigt. Inrutat, som jag haft det under några veckor. Men han kände ändå kärlek. Även till hunden som rafsade i frukostpaketen med Havrefras. De är också rutiga. Jag älskar Havrefras. Råg-rut. Och schackrutor, mördegskakan. Det var länge sen jag åt en sådan. Min väckarklockadisplay består av en liten ruta. Imorgon bitti är den inte ens aktiverad. Försover jag mig till elva, så är det för att jag är värd det. Men jag hoppas inte. För då jobbar jag. Nu ska jag fylla i en massa rutor med övningar. Imorgon blir det jobb vid Globen. Som ju faktiskt är rund :-)

www.primavi.se

Inga kommentarer: