fredag 27 februari 2009

kärlekeri



Det är massa kärlek runt mig just nu. Det är underbart härligt inspirerande och värmande. Min bästa vän har blivit tokförälskad. Jag har blivit bjuden på tre bröllop i sommar. Det är såna där bröllop av typen "när man gifter om sig är det hoppet som segrar över erfarenheten". Har skrivit om dem tidigare! Livsglada fantastiska människor som först lärde :-) och nu lever. Till prinsessbröllopet lär jag inte behöva skriva tal, för inbjudan har jag ännu inte sett. Men från kungens "det sa klick", har vi nu gått till "jag sa ja ja ja"! Så ljuvligt uttryckt. Kära kronprinsessan. Prins Daniel har varit "prins" sedan han föddes. Äktenskappstycket skiner ikapp med guldkronan. Oavsett pro eller con ett kungahus, deras kärlek bländar. Häromdagen lade jag upp youtubefilmen om Team Hoyt. Omutbar kärlek. När jag kastade mig iväg till jobbet idag säger jag till Långben "Jag älskar dig, hjärtat". Han flinar framför sin dator. "Älskar du mig?", frågar jag sedan. "Ja", säger han. Sen tror jag han kommer på sig, känner lite av allvaret, för han tittar upp från skärmen, och säger "Jag älskar dig mamma"! Känns som det här är en sådan helg där jag kommer gå omkring och vara kär i kärleken. Den jag har här nära hos mig och den som är på längre avstånd. Men så påtaglig. Må solen skina över oss!

2 kommentarer:

Anonym sa...

This was nice to read :) I have watched a beatiful movie just a few minutes ago and now I read this writing - what would be more nice moment?
(Maybe Finland´s championship yesterday and thrid place tonight :P)

ET sa...

Went to see a movie with H. It was the first one with Lisbeth Salander and Michael Blomqvist. Maybe you have read them? Yes, you guys are doing really good! Lots of hugs your way...