fredag 13 februari 2009

Tänk som en man


Scenario Ett! Tjej vs kille ska åka Vasaloppet för första gången. Hon tänker : Jag köper mig ett par skidor, inte för dyra, måste träna först och se om jag kan åka och sen kanske om jag åker lite bra kan jag möjligen unna mig ett par nya lite bättre.
Han tänker : Jag köper mig ett par nya skidor, jag ska verkligen ha värstingarna, för de är jag verkligen värd, kosta vad det kosta vill, de kommer säkert göra så jag presterar lite bättre.
Scenario Två! Tjej vs kille ska båda tappa trivselvikt och lägga an på motsatta könet. Hon tänker "Bara jag väger 64,9 så ska jag bjuda ut honom och sen ska vi hångla och må bra, men så här får han inte se mig. Han tänker "Henne ska jag stöta på, hon får ta mig som jag är, jag kommer säkert tappa några kilo med hjälp av lite hångel".
Tänk som en man tjejer. På´t nu och direkt och genast. Som Charlie säger "Do something now". Eller som en annan mycket älskvärd man i mitt liv säger "Det är bara att kasta sig ut på dansgolvet och släppa fisen". Jag är övertygad om att han gör just det. Skulle säga ja om han bjöd upp mig.

Inga kommentarer: